tisdag 1 maj 2012

Med rött i sikte...

blev det då till sist första maj. En sanningens och upprättelsens dag. Nu ska vi minnas hur det kämpades för 8 timmars arbetsdag och hur justitiemord begicks då poliser och demonstranter dog den gången i Chicago nån gång för länge sen typ på 1880 talet då Haymarketmassaker hände.
Första maj i lund numer går i baksmällans töcken med ensamma tomburkar och virvlande chipspåsar på gator som ett blekt minne av gårdagens FEZZT!

Äh...trist..
Igår äntrade Pong Birdschool med två saker... kaffe och banan



vilket är en förutsättning för Pong att åstakomma något överhuvudtaget. Idag var det dags för att lämna allt vad teknologi som finns bakom sig och visualisera. Uppgiften består i att tjänstefördela vilket är .... kul... Laminatorn gick varm, STORA kartonger letades fram ur ett utrymme som jag under snart tio år på skolan inte ens visste om att det fanns..

Min tavla steg 1






Tjänstefördelning växer fram. Märk hur ACDC kollar så att allt går rätt till. Kvalitetssäkring!



 Timmar flög fram och snart lunch, rektorns panik stillas med låda från Coop som känd Fågel Ikt-dude har lärt mig hur man ska handskas med. För 69 spänn trycker man ner så mycket som möjligt och har man tur räcker det i två dagar (inte för en hungrig Pong dock)
Lunchen genererade 8 syltlökar av 9 framför skärmen...








Ping syns knappt  mer som en dröm , jag tror att han har åkt vilse norröver. Någon som vet?

Eftermiddagen snurrade snabbt med tavelbygge och en hel del ordningsfrågor eller om de ska vara där överhuvudtaget. En mycket klok man säger..."Barn uppför sig, om de kan" (Fritt från Ross Greene). Så istället för att lägga all vikt på att få barnet att ändra på sig och få barnet att rätta in sig i ledet så är det kanske det mer väsentligt att ändra på hur vi (jag, man ...alla) bemöter och möter barnet eller eleven...

Idag då..?
Pong planterar!
Så...mot lecakulors paradis med strategisk pennskaftsfattning....

Poong out...

1 kommentar:

  1. Jag tokgillar AC/DC övervakningen... Snacka om rock n roll planering. Ping på väg tillbaka håller mig vaken av blixtar från fartkameror och tjat om glass från baksätet.

    SvaraRadera