torsdag 26 april 2012

En "Snålis"-biljett ska man a l l t i d undvika...

...var en tanke jag aldrig tänkt förut. Men hädanefte så rekommenderar jag alla alltid köpa annat än just Veolias "Snålisar". De kan ta oss tryggt genom natten till Berlin eller så, men att ta oss klockan18.23 från Byn till Lund kan de inte iallafall...
Men, Pong var i gott sällskap ändå, har snart glömt Ping? Har ni hört något av honom? Jag tror att han ligger på höghöjsdläger nu. Ishotellet i Jukkasjärvi rekommenderar en bister kyla för att träna skruvar på forehands-sidan. Kylan gör att bollen snurrar trögare och när man sedan kommer till mer tempererade trakter blir det en j-a snurr på bollen..har jag hört i alla fall. Ping har varit oändligt saknad ändå...
SETT har efterlämnat en skön surr i huvudet. Ett par sex ledord har liksom fastnat som bör och ska fortsätta att hojtas ut i Lund och varhelst jag landar under vår resa:

  • Mod
  • Vision
  • Tydlighet
  • Energi
  • Glädje
  • Framtid
jag vet hur ni få(men ändå) läsare tänker..."jaja, det vet vi om, det har jag hört förr...men varför detta nu då? Jo, alla dessa små kloka känslor och ord ska aldrig malas ned till en kexig massa utan vara just det som sticker ut "Chunket" i kakan som får oss att reagera, att stanna och undra "Ja just det...det där vill jag testa...hur går jag nu vidare...)och i dessa normbrytande Chunks finns datorer, paddor och annat och bara pockar på uppmärksamheten "Använd mig!!! Jag är Kul!!"

Så...nu längtar jag efter att sätta tänderna i vardagen...lite klokare(? nääääää) och med en massa inspiration och handen knuten i fickan för nu ska vi allt visa dem...typ...
På tal om det, Vittsjös damlag har nu 7 poäng i damallsvenskan!! 7 poäng efter tre omgångar. Pong har sin uppväxt där och har sparkat boll på varenda gräsplätt bland de drygt 2000 själarna som befolkar trakten. Vittsjö i allsvenskan!!!
Sen Veolia....tåget tar oss tre timmar försenat genom natten mot Lund och varm säng med Hasse Alsér bok väntande under kudden...

lillen njuter av hemresan..

Hört mycket och SETT det mesta...trött och lycklig Pong sjunger med Daniel  Adams Ray"Svart". En av de bästa svenskpoplåtstarterna ever....Lyssna HÖGT!!!

Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar