torsdag 26 april 2012

När bitarna faller på plats...

Det verkas som att Jensemannen alias Pong har blivit tokfylld av inspiration av sina dagar på bortaplan... det skall bli spännande och se om det blir några effekter på hemmabanan Fågelvallen alias West wing. Dock känner jag ju en press över killens bloggdiarée... känns som 3 inlägg i timmen är i klass med killarna på fotbollskanalen.se

Hos mig mitt i smeten har vardagen varit fylld med äventyr och man förundras över hur mångsidig verksamhet man får vara med om. I veckan hade vi en kollega som kollapsade och åka ambulans. Kollegan är på bättringsvägen. Jag följde med på turen och blev imponerad hur väl akutsjukvården fungerar. Hur alla vet sina roller och hur naturligt allting flyter, hur smidigt ordergången går osv. Förutom oron om kollegan flög flera tankar genom huvudet pga att jag håller på och planerar brandövningar och krisberedskap just för tillfället.


Sedan skiftar det och man är mitt inne i verksamheten och får se helt fantastiska skapelser. Just nu håller åk3 på med att göra dockteater och dockorna de gör är helt lysande. Kolla här under så ser man ju tydligt Rapunsel i tornet... Elevernas arbete generarar lätt 7 HansoGretor... av 7 möjliga.



Gårdagskvällen var det även lite lättsamt hemma i Skåne. Hela pedagogiska personalen hade friskvård tillsammans... Dramatiken i curlinghallen i Landskrona var i samma klass som den på Bernabeustadion i Madríd. Hade det inte varit för att vår IKT-pedagog gjorde en Sergio Ramos på slutet hade Ping fått inkvittera sin första förlust på länge...
Kvastkamp eller Bambi på hal is...

Men bra spelare har tur så jag kan skryta med att jag aldrig har förlorat i curling. För er som vet lite mer om sporten kanske inte är så imponerade över scoren men mitt lag vann med 2-1... Undrar bara hur vi skall kunna få in denna grenen i rektorsprogrammet och hur många poäng den då kan ge... Här måste det också bedömmas. Alla vet ju att man skall bli bedömd i alla ämnen... så det får bli 4 röda curlingstenar...

Pong är tokhet på käket som ni nog har noterat. För att vi inte skall få förmånga blogginlägg utan mat publicerar jag min kvällsmat från i måndags. Det är en helt vanlig Nätrullare... dvs korvpojkarnas xl-bröd, fylld med kavlis hamburgerdressing (som förövrigt heter Haampurilais Kastikke på finska) och rostad lök. Korven är en vanlig bamsegrill från Lantchark och den är toppad med Johnnys söt-starka senap och ketchup från Heinz. 
Klassisk Nätrullare...

Korven ingår i den lite mindre kända HCHF dieten... och innehåller 135% av rdi av det mesta... Den skarpsynte kan se att det är en burk med morotsstavar på bilden men den har inget med måltiden att göra...

Hoppas Pong kommer hem säkert, ryktet säger att de har passerat Linköping med endast en försening på 3H. Heja Veolia!!!

Ping-out!




1 kommentar: